شهر هوشمند

فرآیندنگار صنعت > Services > شهر هوشمند

تماس با ما

برای ارتباط با ما میتوانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید

دانلود کاتالوگ
فرآیندنگار صنعت 
از اینجا

دریافت کاتالوگ

چرا شهر هوشمند

شهر هوشمند، شهری آماده، بهم‌پیوسته و باهوش است. این شهر از نسل جدیدی از فن‌آوری‌های هوشمند شامل سخت‌افزارها، نرم‌افزار‌ها و فن‌آوری‌های شبکه‌ای که اطلاعات بهم‌پیوسته، لحظه‌ای و تحلیلی از وضعیت شهر ارائه می‌دهند، استفاده کرده و با یکپارچه کردن موثر سیستم‌های فیزیکی (سخت‌افزاری)، رقومی (نرم‌افزاری و دیجیتال) و انسانی سعی در ساخت محیطی با آینده‌ای پایدار، شکوفا و فراگیر برای شهروندان دارد. در ایجاد شهر هوشمند، بهره‌گیری از فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) با هدف افزایش کارایی، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت زندگی شهروندان، نقش کلیدی دارد.

جمع‌آوری اطلاعات لحظه‌ای از کلیه زیرساخت‌های شهری و تحلیل و به اشتراک‌گذاری داده‌های جمع‌آوری شده، نقش بسیار مهمی در توانمندساختن متولیان خدمات شهری در تصمیم‌گیری بهتر، واکنش به‌هنگام‌تر و استفاده موثرتر از منابع و همکاری و تشریک مساعی بین سازمانی دارد.

شهر هوشمند، چشم‌اندازی از توسعه شهری براساس یکپارچه‌سازی بکارگیری فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) و راه‌کارهای اینترنت اشیاء (IOT) در یک محیط امن در راستای مدیریت پایدار، هوشمند و کارآمد کلیه دارایی‌های شهر – شامل ادارات دولتی، مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها، کتابخانه‌ها، سیستم‌های حمل و نقل، نیروگاه‌ها و شبکه‌های تامین آب، برق و گاز، مدیریت پسماندها و سایر خدمات اجتماعی – و با هدف  بهبود کارایی خدمات شهری و پاسخگوئی هرچه بهتر به نیازهای ساکنان شهر می‌باشد.

تزریق هوشمندی به صورت جداگانه به سیستم‌های شهری (اعم از حمل و نقل، انرژی، آموزش، …) برای هوشمند ساختن یک شهر کافی نیست بلکه به شهر هوشمند باید به مثابه یک کل ارگانیک و یک سیستم بهم‌پیوسته نگریسته شود. از این رو اگر زیرساخت‌ها و سیستم‌های شهری را به عنوان اسکلت و استخوان‌بندی شهر در نظر بگیریم، شهرهای هوشمند مانند ارگانیسم‌هایی هستند که با استفاده از امکانات و خدمات یکپارچه و تعاملی مبتنی بر فناوری اطلاعات، سیستم عصبی شهر را توسعه داده و او را برای انجام اعمال هماهنگ و هوشمندانه آماده می‌کنند.

از دیدگاه متولیان خدمات شهری، “شهر هوشمند” شهری است که با تمامی زیرساخت‌های فیزیکی خود رابطه تعاملی داشته باشد و بتواند به‌صورت لحظه‌ای اطلاعات را از زیرساخت‌های خود اخذ و یا اطلاعات و فرامین را به آن‌ها منتقل نماید. این شهر بر تمامی زیرساخت‌های حیاتی خود نظارت و کنترل یکپارچه دارد. از این رو  سیستم‌های خود-ناظری (self-monitoring) و خود-واکنشی (self-response) به عنوان دو مکانیزم حیاتی از شهر هوشمند شناخته می‌شود که ویژگی اصلی این سیستم‌ها تجهیز شدگی، بهم‌پیوستگی و هوشمندی می‌باشد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به متولیات خدمات شهری اجازه می دهد تا با نظارت لحظه‌ای بر آنچه در شهر اتفاق می افتد، به طور مستقیم  و برخط با جامعه و زیرساخت‌های شهر ارتباط برقرار کنند. این امر با استفاده از تجهیز زیرساخت‌های شهری با سنسورهای هوشمند و جمع‌آوری داده‌ها از شهروندان (Crowd Sourcing) و سپس پردازش و تحلیل داده‌های استخراج شده انجام می‌گردد.

ما چه کمکی به شما می‌کنیم

شرکت فرآیندنگار صنعت با بیش از 14 سال تجربه در زمینه ارائه خدمات مشاوره و ارائه راهکارها و محصولات مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات به بنگاه‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان، از سال 1390 و باتوجه به تعریف پروژه شهر هوشمند (Smart City)، تمرکز ویژه‌ای بر ارائه خدمات فن‌آورانه در شهرداری‌ها و سازمان‌های و شرکت‌های مرتبط نمود. این شرکت در حال حاضر یکی از شرکت‌های برتر داخلی در ارائه راهکارهای خودکارسازی و هوشمندسازی خدمات شهری به صورت جامع و یکپارچه می‌باشد.

  • سامانه مدیریت هوشمند تاکسیرانی فرودگاه امام (ره)
  • سامانه مدیریت فرآیندهای کمیسیون ماده هفت سازمان بوستان‌ها و فضای سبز
  • سامانه مدیریت فرآیندهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی
  • سامانه مدیریت هوشمند مراکز خرید و فروش خودرو
  • سامانه ساماندهی صنایع و مشاغل شهر
  • سامانه مدیریت جامع آموزش مدارس در مقابله با بحران
  • سامانه مدیریت جامع گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محلات
  • سامانه ثبت آثار و بناهای ارزشمند شهر تهران
  • سامانه قصابی آنلاین
  • انجام پروژه‌های بزرگ خودکارسازی و هوشمندسازی نرم و سخت افزاری بر بستر IoT
  • انجام پروژه‌های خودکارسازی و هوشمندسازی نرم‌افزاری در شهرداری‌ها و سازمان‌های مرتبط
  • ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای در حوزه فناوری اطلاعات
    • شناسايي درجه آمادگي الكترونيكي دستگاه‌ها و سازمان‌ها
    • شناخت وضعیت موجود سازمان‌ها و ارائه راهکارهای گذار به وضعیت مطلوب
    • تحليل نيازهاي انفورماتيكي و کمک به ايجاد و توسعه خدمات الكترونيكي
    • تحلیل، طراحی و بهنه‌سازی فرآیندهای سازمان‌ها
  • كسب رضايتمندي حداكثري شهروندان

با دريافت سريع خدمت، ارتقا كيفيت خدمات دريافتي و كاهش هزينه خدمات دريافتي

  • افزايش امكانات بهزيست شهروندان

با كاهش سفرهاي غيرضروري درون شهري، كاهش آلودگي‌ها (صوتي ، هوا و…) و كاهش تنش‌هاي انساني در تعاملات غيرضرور رو دررو

  • ارتقا سطح بهره وري دستگاه‌ها و سازمان‌ها

با استفاده بهينه از منابع، كاهش بهاء تمام شده ارائه خدمات

  • شفاف سازي و ايجاد فضاي عادلانه

-با به حداقل رساندن برخوردهاي سليقه اي و امكان مانيتورينگ و نظارت بر فرآيند ارائه خدمت